PORADNIA PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA NR 2

Pomoc w czasie pandemii koronawirusa.

W związku z trudną sytuacją wynikająca z pandemii COVID-19, WTTS włącza się w działania pomocowe dla osób zaangażowanych w szeroko pojęte działania pomocowe, jak i osób dotkniętych pośrednio bądź bezpośrednio skutkami pandemii. Członkowie WTTS oferują indywidualne, doraźne konsultacje pro bono za pośrednictwem sieci teleinformatycznej (telefon, Skype, Hangouts itp.) w przedmiocie związanym z szeroko rozumianymi skutkami pandemii.

Poniżej szczegółowe kalendarium oraz wykaz osób udzielających wsparcia.

POMOC W CZASIE PANDEMII KORONAWIRUSA - INICJATYWA WTTS

Informacja dla odwiedzających stronę Poradni.

Drodzy Państwo. Na głównej stronie Poradni prezentujemy aktualne informacje o funkcjonowaniu naszej placówki, jak również ważne komunikaty związane z epidemią koronawirusa w Polsce. Zachęcamy do zapoznawania się z nimi na bieżąco.

Natomiast w zakładce Linki umieszczamy artykuły i opracowania, które mogą okazać się przydatne dla rodziców, nauczycieli czy uczniów. Zapraszamy do lektury.

Funkcjonowanie poradni.

Szanowni Państwo.

Przypominamy, że Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Szczecinie z powodu epidemii koronawirusa w dniach 16.03-10.04.2020 r. zawiesza działalność. Badania, konsultacje i zajęcia na terenie poradni zostają odwołane. Konsultcje telefoniczne możliwe są pod numerem 91 461 40 39 od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00-13.00.

 

Przepraszamy za utrudnienia.

 

Koronawirus a dzieci w sieci.

Znaleźliśmy się w sytuacji, na którą - zarówno my dorośli, jak i dzieci - nie byliśmy przygotowani. Sytuacja przymusowej kwarantanny wymusiła na nas zmianę rytmu dnia. Dzieci  nie wstają rano by pójść do szkoły - teraz szkołę mają w domu. Lekcje odbywają się przy komputerze, oczywiście z dostępem do internetu. Sytuacja nie jest więc łatwa! Z jednej strony wymaga od nich jeszcze większej dyscypliny i mobilizacji, bo przecież muszą uczyć się, przyswajać nowe treści bez (bezpośredniej) pomocy nauczyciela, a z drugiej strony „kusi” by wolny czas (przy braku aktywności fizycznej) poświecić na zabawę, rozrywkę czy grę w sieci. Oczywiście sam komputer czy internet nie jest zły. Zły może być sposób, w jaki się z niego korzysta - ile czasu się poświęca, do jakich treści ma się dostęp, jakie towarzysza temu emocje. Bądźmy czujni i sprawdzajmy co nasze dzieci robią w sieci, ponieważ niekontrolowane i nieumiejętne korzystanie z internetu może źle wpływać na ich rozwój intelektualny, moralny, emocjonalny i społeczny.

WYKONAJ WIRUSKA!

Zapraszamy dzieci i rodziców do wspólnej zabawy. Gra ma na celu oswojenie lęku u dzieci. Autorem zabawy jest pedagog Anna Bochenek.

 

POWODZENIA!

WYKULAJ WIRUSKA